Basel SBB - Hamburg Hbl, 7.06 - 13.36, ICE 78 Paikka kannatti varata, 5,90 €
Hamburg - Flensburg 14.52 - 16:48 IC 384 Bussi, liikenneonnettomuuden takia, paikka 31.15 €
Flensburg - Kolding, paikallisjuna
Kolding - Odense Intercity
Odense - Kööpenhamina, Intercity 21.40, tunti myöhässä alkuperäisestä aikataulusta
Junien aikataulut Tanskassa olivat liikenneonnettomuuden vuoksi sekaisin, joten en pysty tähän enää jäljittämään tämän tarkemmin.
Hamburg - Flensburg 14.52 - 16:48 IC 384 Bussi, liikenneonnettomuuden takia, paikka 31.15 €
Flensburg - Kolding, paikallisjuna
Kolding - Odense Intercity
Odense - Kööpenhamina, Intercity 21.40, tunti myöhässä alkuperäisestä aikataulusta
Junien aikataulut Tanskassa olivat liikenneonnettomuuden vuoksi sekaisin, joten en pysty tähän enää jäljittämään tämän tarkemmin.
Baselin hotelli oli aikamoinen kokemus, mutta sinänsä kuitenkin ok. Hyvin selvisin. Hotelli tarjosi aamulla ratikkalipun asemalle, ei siis tarvinnut yrittää ryhtyä etsimään lippuautomaattia eikä mahdollisia Sveitsin kolikoita. Kun katselin aamuliikennettä, näytti siltä, että kaupungissa on raitiovaunuja paljon ja olivat myös hyvin tilavilta.
Ja kuten aseman kuvasta näkyy Baselissakin näytti olevan betoniporsaat paikoillaan.
Ja kuten aseman kuvasta näkyy Baselissakin näytti olevan betoniporsaat paikoillaan.
Facebook -päivitys 14.5.2019 klo 8.37
"Kun päästiin Saksan rajan yli, tuli puhelimeen viesti "Tervetuloa Saksaan! Tällä Elisan liittymällä...." Tässä nyt istun tämän päivän ensimmäisessä junassa klo 13.36 asti ja tutkin hetken puhelintani. Yllättävä turvattomuuden tunne tulee, kun verkkoyhteys yllättäen katoaa matkalla."
Baselin asemalla oli pientä häikkää, kun juna lähti paikkalipussa ilmoitettua aikaa aiemmin ja minua hämäsi myös se, että Hampurin asemaksi oli ilmoitettu Hamburg Altona ja itse olin matkalla Hampurin päärautatieasemalle. Onneksi tajusin mennä laiturille kysymään konduktööriltä just pari minuuttia ennen junan lähtöä. Paikkalippuun oli jostain oudosta syystä merkitty lähtöajaksi 8 min myöhemmin seuraavalle Baselin asemalle eli Basel Bad Bf. Tai minä olin tilannut sen väärin...
Saksalainen ykkösluokan vaunu oli mukava. Rahalla oli mahdollista ostaa kahvia, cappuccinoa, olutta, muita juomia ja syötävää. Ilmaiseksi tarjottiin matkan aikana useita kertoja suklaata."
Baselissa on siis kaksi asemaa, Bahnhof Basel SBB ja Basel Bad Bf eli Basel Badischer Bahnhof, joissa nopeatkin junat pysähtyvät, lähtöajassa on kuuden minuutin ero, Basel SBB ensin, ainakin Saksan suuntaan.
Saksalainen ykkösluokan vaunu oli mukava. Rahalla oli mahdollista ostaa kahvia, cappuccinoa, olutta, muita juomia ja syötävää. Ilmaiseksi tarjottiin matkan aikana useita kertoja suklaata."
Baselissa on siis kaksi asemaa, Bahnhof Basel SBB ja Basel Bad Bf eli Basel Badischer Bahnhof, joissa nopeatkin junat pysähtyvät, lähtöajassa on kuuden minuutin ero, Basel SBB ensin, ainakin Saksan suuntaan.
Hampurissa oli vaihtoaikaa melkein puolitoista tuntia. Sinä aikana ehti hyvin syödä kunnollisen aterian ja maistaa myös saksalaista makkaraa ja olutta.
Facebook -päivitys, 14.5.2019, klo 16.00
"Nonni, seikkailut jatkuu. Huonolla saksankielen taidollani ymmärsin infotaulun tiedon väärin koskien Hampurista Flensburgiin lähtevää junaa. Rauhassa nautin lounasta kunnes ihmettely lisääntyi, kun 10 min ennen junan lähtöä ei ollut laituritietoa. Kysyin asiaa parilta huonosti englantia osaavalta saksalaismieheltä. Hetken mietittyään he sanoivat, että minun pitää mennä bussiin jo täällä Hampurissa. Toinen saattoi minut bussilaiturille. 😮🤔🤗❤️👍
Olin jo Hampuriin tultaessa ohittamaisillaan päärautatieaseman, koska juna jatkoi vielä kaksi asemaa eteenpäin. Se selitti myös, miksi en ymmärtänyt Baselissa junainfoa."
Korvaava juna oli tilausbussilaiturilla bussien välissä. En ikinä olisi löytänyt sitä, ellei ystävällinen saksalaismies olisi vienyt minua sinne. Lähdimme siis bussilla kohti Tanskan Flensburgia.
|
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti